خانه / تکنولوژی / آموزش تبلیغات در جست‌وجوی کافه بازار

آموزش تبلیغات در جست‌وجوی کافه بازار

در این مطلب زومیت، با سیستم تبلیغات در جست‌وجوی کافه‌بازار و آموزش جامع یافتن بهترین کلیدواژه، شرکت در حراجی‌ها و انتخاب قیمت مناسب آشنا می‌شوید.

کافه‌بازار با میزبانی بیش از ۱۷۰ هزار اپلیکیشن اندرویدی، بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن کشور است. باوجوداین در سال‌های اخیر، یکی از مشکلات موجود در این سرویس تعداد زیاد اپلیکیشن‌های موجود و امکان نمایش موارد مختلف به کاربران بوده است. به‌عبارت‌دیگر، حتی با وجود دسته‌های مختلف، پیداکردن نمونه‌ای خاص برای کاربران یا کسب‌و‌کار‌ها امری دشوار شده است. در همین زمینه، کافه‌بازار ۹ ماه پیش سرویس تبلیغات در جست‌وجو را راه‌اندازی کرده است تا کسب‌و‌کارها بتوانند سرویس خود در جست‌وجوی کلیدواژه‌های مختلف را نمایش دهند.

به‌گزارش کافه‌بازار، ۵۰ درصد نصب اپلیکیشن‌ها در این سرویس ازطریق جست‌وجو انجام می‌شود که فرصت درخورتوجهی برای کسب‌و‌کارها به‌منظور تبلیغ محصول خود است. به‌گفته‌ی مدیران کافه‌بازار، این شرکت تلاش زیادی برای ارائه‌ی تجربه‌ی مناسب به کاربران در سرویس تبلیغات در جست‌وجوی خود می‌کند تا با ارائه‌ی موارد مناسب گزینه‌های تبلیغاتی، آسیبی به تجربه‌ی کاربری نزند. در‌حال‌حاضر، نرخ نصب به جست‌وجوی دو نتیجه‌ی اول کافه‌بازار بدون تبلیغ، ۱۸.۱ درصد است که این آمار در حالت تبلیغ برابر با ۱۸.۷ درصد است. نرخ کلی نصب به بازدید نیز با بهبود ۳۱ درصدی به ۱۰/۳ درصد رسیده است.

در یک ماه گذشته، ۱،۵۳۱ اپلیکیشن و ۱،۹۹۹ کمپین تبلیغاتی در کافه‌بازار اجرا شده است که نتیجه‌ی آن بیش از ۱۰/۸ میلیون نصب بوده است. به‌گفته‌ی کافه‌بازار، نتیجه‌ی رضایت‌بخش تبلیغات به بازگشت ۸۰ درصدی کسب‌و‌کارها برای تبلیغ مجدد در آن منجر شده است. برخی از کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ در کافه‌بازار به‌شرح زیر بوده‌اند:

  • تپ‌سی: ۱/۷ میلیارد تومان در ۱۰۰ روز: افزایش ۵۰۰ هزار نصب فعال (۲۰ درصد رشد نصب فعال)
  • گپ: ۳۶۵ میلیون تومان در ۱۸ روز: افزایش ۶۰ هزار نصب فعال (۲۱ درصد رشد نصب فعال)

    آموزش تبلیغات در بخش جست‌وجو کافه‌بازار

    عموما کاربران جست‌وجو در کافه‌بازار را به دو صورت مختلف انجام می‌دهند:

    • جست‌وجوی موضوعی: کاربر، تنها نیاز خود را می‌داند؛ مثلا سفارش غذا و نقشه‌ی آنلاین و بازی ماشین.
    • جست‌وجوی دقیق: کاربر سرویس مدنظر خود را می‌شناسد و دقیقا به‌دنبال آن است؛ مثلا دیجی‌کالا و اسنپ و آپ.

    در الگوریتم جست‌وجوی کافه‌بازار، از تشابه عبارات و اپلیکیشن‌های مرتبط برای نمایش نتایج جست‌وجو استفاده می‌شود. مؤلفه‌های مهم در رده‌بندی نتایج جست‌وجو عبارت‌اند از: میزان بازدید و دانلود و نگه‌داری هر اپلیکیشن. بدین‌ترتیب هر اپلیکیشنی که در ترکیب سه مؤلفه‌ی یادشده عملکرد بهتری داشته باشد، کافه‌بازار آن را در نتایج بالاتر به کاربران نمایش می‌دهد.

    نرخ نصب یا کانورشن در تبلیغات در جست‌وجوی کافه‌بازار، بین نرخ کانورشن ارگانیک و تبلیغات از کانال‌های دیگر قرار دارد.

    تبلیغات در کافه‌بازار چگونه انجام می‌شود؟

    کافه‌بازار برای قیمت‌گذاری جایگاه‌های تبلیغاتی، از روش بیدینگ یا قیمت پیشنهادی استفاده می‌کند که پیش‌تر در سرویس‌های مشابه به‌کار گرفته شده است. کافه‌بازار حساسیت زیادی در حفظ تجربه‌ی کاربری دارد؛ به همین دلیل، عملکرد اپلیکیشن تبلیغ‌کرده را به‌دقت بررسی می‌کند. همچنین، برای حفظ جایگاه تبلیغاتی اپلیکیشنی که تبلیغ کرده است، میزان نصب آن‌ها را زیرنظر می‌گیرد.

    تبلیغات در کافه‌بازار بدین‌صورت انجام می‌گیرد که پس از ورود به پنل کاربری، باید با انتخاب کلیدواژه‌های مدنظر خود، فرایند بیدگذاری (ارائه‌ی قیمت پیشنهادی) را آغاز کنید. گفتنی است حداقل قیمت ۷۵۰ تومان برای هر جست‌وجو است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*