خانه / عکس / خطوط قرمز برای تولید و انتشار محتوای دیجیتال

خطوط قرمز برای تولید و انتشار محتوای دیجیتال

انجام هر عملی یک سری بایدها و نبایدها دارد که افراد ملزم به رعایت آن هستند، تولید و انتشار محتوای دیجیتال نیز از این مقوله مستثنی نیست.
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ – ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۵۰
 به گزارش گرداب، حالا که ضریب نفوذ اینترنت و شبکه های اجتماعی در بین مردم به خصوص جوانان بسیار بالا رفته و آمارها گویای رشد این نفود را هر ساله نسبت به سال گذشته هستند بهتر است برای استفاده صحیح و در امان ماندن از تبعات منفی محتوایی که در این شبکه های منتشر می‌شود خود را به سواد فضای مجازی و شناخت باید ها و نبایدها و به عبارتی دیگر خطوط قرمز مجهر کنیم.
افراد برای انجام هر عملی ابتدا با اصول آن آشنا می‌شوند و سپس خود را ملزم به رعایت آن می کنند. همانطور که گفته شد با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، انتشار و تولید محتوا در این فضا نیز پیرو خطوط قرمزی هستند که کاربران باید آن را بشناسند و رعایت کنند.
البته این الزامات با توجه به آداب و فرهنگ هر کشور متفاوت است اما آنچه در کشور ما باید رعایت شود متشکل از ۱۶ اصل کلیدی شامل عدم اهانت به دین و مقدسات، تخریب هویت ملی، ترویج مادی گرایی و ناهنجاری های اجتماعی، اخلال در وحدت ملی، نشر اکاذیب و …. است.
اینفوگرافی زیر خطوط قرمز برای تولید و انتشار محتوای دیجیتال در ایران را نشان می دهد.
خطوط قرمز برای تولید و انتشار محتوای دیجیتال

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*