خانه / سواد رسانه ای / کارگاه سواد رسانه/مخاطب هوشمند در فضای مجازی

کارگاه سواد رسانه/مخاطب هوشمند در فضای مجازی

این مراسم درمرزبانی بندرترکمن باحضور مرزبانان وکارکنان وظیفه مرزبانی با سخنرانی کارشناس فضای مجازی جناب مهندس قرایی تشکیل شد.

در هر ارتباطی حداقل سه عنصر جزئی اما مهمِ “پیام”, “فرستنده” و “مخاطب” وجود دارد. مخاطب می‌تواند شنونده, بیننده, خواننده یا ترکیبی از اینها باشد، به بیان دیگر هر فردی که از رسانه‌ای استفاده می‌کند، مخاطب آن رسانه محسوب می‌شود. مخاطب در طول زمان دچار تحولات بسیاری شده و در هر دوره از ویژگی‌های خاصی برای تعریف آن استفاده شده است. مخاطبان در گذشته در بند زمان، مکان و قابل رویت بودند و این در حالی است که امروز این سه ویژگی در تعریف مخاطب جدید نیست. به بیان دیگر مخاطب جدید بزرگتر, پراکنده‌تر, فردی‌تر و خصوصی‌تر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*